Direktlänk till inlägg 14 december 2019

Lördag 14 december...

Av Petra Pengermaa - 14 december 2019 09:28

Länge sen jag bloggade nu. Har hänt så mycket negativa saker. Jag håller på att falla tillbaka i min utbrändhet och var tvungen att dra i handbromsen.
Har varit sjukskriven i 3 veckor och är halvtidskjuskriven nu. Min hälsa är helt uppåt väggarna. Har fått höja min Levaxin dos och blodtrycket är på tok för högt. Har fått två blodtrycksmediciner som hjälper föga så här långt. Ska ha en avstämning med min läkare om två veckor angående mitt blodtryck.
Får inga direkta panikångest attacker men har mycket ångest. Och det tär så fruktansvärt på hela människan. Att dagligen känna ångest gör att man blir så trött när den väl släpper.. Har fått lugnande tabletter men är lite emot dessa. Men har tagit en sån tablett vid två tillfällen på 4 veckor. De är starkt vanebildande. Har fått lägsta dosen men känner ändå att jag helst inte ska ta dem.
Igår var det lussefirande på mitt jobb och barnen var så duktiga. Man blir lite rörd.
Min älskade lill vovve höll på att bli dödad under min sjukskrivning. Hon hamnade i slagsmål med våran andra hund som är en jämte. Det blev akut till veterinären som fick sy ihop henne, sätta dränage på 2 ställen. Men det är nu läkt och den delen av sjukstuga är över.. Hon fick ett sår som var i storlek, en tredjedel av hela vovven. Det var en ledsamhistoria.
Anledningen till hundsslagsmålet handlade on hiearkin, då den lille är gammal nu och unghunden ville ta över. Nu får vi hålla dem separerade då de verkligen inte längre går ihop. Smulan, den lilla vovven, är ändå kaxig mot den större. Den större svarar ju såklart. Vill inte ha något mer drama nu.
Idag ska jag hälsa på svärfar som är på hemmet. Han är väldigt klen och hans livscykel har snart gjort sitt. Arma goa gubbe. Han är en man som aldrig dömt ut någon. Hans hjärta och dörr har stått öppen för alla. En sån fin människa.
Nä, nu blir det en sväng i duschen. Ha en fin lördag alla därute. Sprid kärlek. Ett leende kan räcka. Kram på er.

 
 
Amisa

Amisa

14 december 2019 14:16

Försök fokusera på det positiva i livet, även om det känns jobbigt ibland.
Har du provat att meditera? Det kanske kan minska din ångest lite? Det är bra att gå ner i varv ibland och lyssna inåt på vad kroppen förmedlar för budskap till oss.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Petra Pengermaa

15 december 2019 19:17

Tack för tipset. Det gör jag och bara jag får ordning på mig själv VU så blir allt bra. Hunden e på bättringsvägen. Så vi strävar åt rätt håll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Pengermaa - 22 februari 2020 08:04


Min gyn läkare ringde igår. Det blir operation inom en månad. Så nu är det bara att vänta på kallelse. Den kirurg som ska utföra ingreppet kommer att kalla mig ca 1 vecka innan för samtal och planering inför operationen. Önskar att det var redan ...

Av Petra Pengermaa - 20 februari 2020 19:26


Var till kvinnokliniken i tisdags. Fick då veta att min stora cysta var kvar. Även cystor på andra äggstocken. Livmodern såg inte heller bra ur, full av myom. Två läkare som undersökte mig. De sa då att allt ska opereras ut. De ska höras av sig i...

Av Petra Pengermaa - 6 februari 2020 08:45


Är inne i en sämre period just nu. Mår rent ut sagt skit. I tisdags varslades det på mitt jobb och jag får sluta om två månader. Det var som ett slag i ansiktet och känner mig totalt jävla värdelös. Men tänker som sörja färdigt detta nederlag och ...

Av Petra Pengermaa - 19 januari 2020 09:32

Idag är det söndag och mitt nya liv har pågått en vecka. Mår så otroligt bra och det vill jag fortsätta med. Ligger och lyssnar på blåsten ute så tror jag hoppar fisket idag. Behöver läsa ett kapitel om barns lärmiljöer tills mötet på tisdag....

Av Petra Pengermaa - 6 januari 2020 13:22

Det nya året är här. Och har hittills hållit mitt nyårslöfte. Men imorgon börjar det på allvar och det är då man får se om man klarar det. Det finns någon i min omkrets, som har fått veta att hen har förstadie till cancer. Det känns väld...

Skapa flashcards