Alla inlägg under november 2016

Av Petra Pengermaa - 19 november 2016 18:50

Har idag tjuvstartat advent här hemma. Tycker det är så mysigt med stjärnor och stakar. Det blev nya stakar då de tre i köket hade pajat. Blev lite modernare med LED lampor. De ger ett väldigt fint sken och med lite pimpning blev det fint ändå. Nu blir det filmmys och julmust...

Av Petra Pengermaa - 12 november 2016 13:23

Idag är det lördag och det är bara jag och Smulan hemma. Vi tar det väldigt lugnt då jag har feber och är förkyld. Det har istort sett blivit filmmys sen i torsdags. Har sett hur många filmer som helst.

Har börjat tagit mycket selfies på mig själv och kanske kan uppfattas som egotrippad. Men så är inte riktigt fallet, bara nästan. Det är ett sätt för mig att försöka acceptera mitt nya utseende. Min sneda mun som jag får leva med. Makeup döljer ärren ganska bra så det är inte de som stör mig, utan min mun. Och ja, jag lägger upp mycket bilder på mig själv just nu men inte för att folk ska tycka synd om mig eller för att fiska komplimanger.

Spelar ingen roll roll vad andra säger utan det är min egen känsla jag jobbar med för att acceptera detta. Min halva läpp är förlamad just nu. Blir ständigt påmind om det. Kan inte dricka på vanligt vis, då rinner det ut i mungipan. Kan inte blåsa upp kinderna för då fladdrar läppen och luften läcker ut. Fast jag går ju förstårs inte runt och försöker se uppblåst ut på dagarna. Hihihi, det hade ju bekräftat att jag är tokig. När jag ska betona bokstaven f fladdrar den också. Låter ganska kul faktiskt. Och blir inte ledsen när någon skrattar åt det heller. Jag bjuder gärna på mig själv i alla lägen (nästan).

Så snälla, få inte fel uppfattning om mig. Jag tycker inte synd om mig själv då jag har förlåtit Diesel och gått vidare från själva attacken. Men den där förbannade munnen........ ?

Ovido - Quiz & Flashcards