Alla inlägg under januari 2018

Av Petra Pengermaa - 28 januari 2018 20:02

Ifredags var jag ledig från mitt jobb och for in till stan hälsade på mor å far. Även min syster och min dotter var där. Senare så skulle mannen hämtas på flyget.

Övriga helgen har fördrivits med lite smått och gott, sånt som bör göras.

I lördags satte jag igång med min hälsoresa igen och invägning sker på måndag. Blev ett par månaders uppehåll då motivationen bara dök. Men nu jäklar e jag taggad att ta upp där jag slutade. Just go for it!

Önskar er en härlig vecka, och sössa sött....

Av Petra Pengermaa - 23 januari 2018 19:05

Det har varit en otroligt lugn dag på mitt jobb. Vi har haft att göra mwn utan stress. Det går magsjuka och förkylningar så mycket bortfall pga det. Kunde flexa lite så jag både började senare och slutade tidigare. Lyx..
Igår hade vi redovisning på våra uppdrag vi fick. Alla var så jätteduktiga och t.o.m jag tyckte det var skoj. Svårt men roligt...
Nu har jag krypit ner i sängen med min trogna Smula. Tänker sova gott och försöka låta bli att drömma mina sjuka drömmar, som jag drömmer varje natt. Känner mig aldrig utvilad pga mina drömmar.

Imorgon är det en ny dag och nya äventyr på jobbet.

Sov gott... ?

Av Petra Pengermaa - 7 januari 2018 19:18

Ligger och lyssnar på Cora utanför mitt fönster. Hon är stor och mäktig. Hon jobbar verkligen hårt men trodde hon skulle vara mer våldsam.. Fast kan tänka mig, att Cora, är lite mer tuff uppe i fjällen. Nu bor jag nära fjäll men inte så nära.
Det blir spännande imorgon, att se hur vägen ser ut. Men får nog köra den stora vägen för säkerhets skull. I vanliga fall kör jag över skogen men det finns risk att det ligger omkullblåsta träd där på vägen.
Men måste medge att det är rätt mysigt att lyssna till hennes framfart...
Sov gott nu och följ mig gärna i min blogg
N over and out

Av Petra Pengermaa - 3 januari 2018 08:14

Ja, idag är det den tredje dagen av det nya året. Har precis varit ute och plogat våran uppfart. Plogbilen är alltid så snäll och lämnar en fin snöplogkant hos oss.
Vaknade klockan tre inatt, igen. Samma som igår. Men det gick bra att jobba ändå. Det var ju första arbetsdagen efter en lång julledighet. Ska strax iväg på jobb igen. Men först måste jag lusa av håret. Vi var bortrest i mellandagarna och när vi kom hem så ringde mobilen. Fick veta att ett av barnen hade hårlöss. Nu är jag jättenojjig, inbillar mig att det kliar i huvudet. Så väntar på att apoteket ska öppna. Kryp är det värsta jag vet...

Ovido - Quiz & Flashcards