Alla inlägg under november 2017

Av Petra Pengermaa - 29 november 2017 09:03

Imorse när jag vaknade, var det fortfarande 21 minusgrader. Har nu varit ner i källaren och fyllt på pellets samt satt timern på fler timmar.

Gårdagens pyjamasparty blev lyckat. Förutom att jag var den enda fröken som gick all in. Pyjamas, morgonrock och tofflor. Men det bjussar jag på.
Renen Frost kom på besök och det gjorde barnens dag. Höjdpunkten var när de fick åka släden bakom Frost. En lyckad dag helt enkelt.

Av Petra Pengermaa - 28 november 2017 08:13

En ny och garanterat rolig dag väntas på mitt jobb. Vi ska ha pyjamasparty, så alla kommer att gå i pyjamas idag, fröknar och barn.
Vi har även en överraskning för barnen. Det kommer en kvinna som tränar renar. Vi ska få hjälpa till med den träningen idag. Men frågan är om det blir av?! Vi har arton minusgrader hos mig och det brukar vara kallare på jobbet...

Idag åker min pappa iväg för en operation om några dagar. Känns lite olustigt då det är 40 mil bort. Har inte möjlighet att följa med honom men får tänka positivt. Läkarna är så duktiga idag så det går säkert fint.

Nu ska jag fylla på min kaffekopp och sen in i duschen. Önskar folk en härlig dag..

Av Petra Pengermaa - 26 november 2017 01:08

Jahopp, klockan är nu 1.04 och jag är klarvaken. Byter säng för att inte väcka mannen i mitt liv. Tur man har många rum. Får bli lite film på surfplattan, så kanske jag kan somna om...

Av Petra Pengermaa - 21 november 2017 08:39

Idag är det lite kallgrader ute. Men det börjar dock bli lite varmare. Minus 18,1 är inte så farligt för en surjämte. Det är lite småmulet ute och det är ett tecken på lite varmare vinterväder.

Väcktes imorse med frukost på sängen, finns inget mysigare. Snart dags att dra igång bilen, så den hinn bli varmare innan avfärd till världens bästa arbetsplats.

Håll värmen därute ??

Av Petra Pengermaa - 12 november 2017 09:30

God morgon! Idag är det alla pappors dag och de förtjänar lite uppmärksamhet. Tyvärr kommer jag inte att åka hälsa på min pappa idag. Men kommer att ringa och gratta honom. Anledningen är att det är en bit att köra och jag har sovit dåligt inatt. Man sla inte köra om man är på tok för trött.

I morgon är det måndag och en ny arbetsvecka tar fart. Ser fram emot det.

Ha nu en bra dag och ta vara på varandra.

Av Petra Pengermaa - 11 november 2017 13:57

Idag gör jag inte många knop. Tvättar arbetskläder och tittar på film mellan varven. Första gången på jättelänge, har jag haft en ordentlig sovmorgon. Vaknade halv elva. Hundarna sov också, så de måste ha varit lika slut som jag.

Ska iväg på affären en sväng och måste väl åka och hälsa på svärfar en sväng. Har inte riktigt ork till det egentligen. Kanske tar en sväng dit imorgon istället.

Det blir en massa koppar kaffe i alla fall. Vi har en kaffemaskin, det blir såååå otroligt gott kaffe i drn. Finns inget bättre än nymalt kaffe.
Ha en härlig lördag alla.

Av Petra Pengermaa - 5 november 2017 09:58

Gomorron från jämtland. Somnade tillslut vid ett-tiden inatt och fick sova fram till åtta imorse. Så skönt.

Idag ska jag till stan en snabbis, på em. Tycker det känns lite jobbigt då det varit underkylt regn inatt. Drömde faktiskt att jag körde bil inatt. Det var halt och en massa snöslask, dessutom tom körde jag nästan av vägen. Min största fasa.

Men att få vakna till med en kaffe på sängen är en lyx.

Av Petra Pengermaa - 4 november 2017 06:06

Igår kväll var vi på kyrkogården och tände ljus för våra nära och kära. Fullmånen lyste upp, så otroligt vackert, i kombination till alla tända ljus. Lite spöklikt men ändå rogivande.

Ovido - Quiz & Flashcards