Alla inlägg under december 2017

Av Petra Pengermaa - 12 december 2017 20:20

.... kom tidigt i år. Fick en tidig julklapp igår när jag kom hem från jobbet. På gården stod det en fin bil. Min första tanke var - vem är det som är här?! Men bilen var ju till mig. Den är så fin med en mssa, för mig, lyxdetaljer. Dock är bilen 10 år gammal. Väldigt skön comfort.

Men.... Idag var jag två sekunder från att krocka med ett rådjur. Men hade änglarna på min sida och klarade oss med blotta förskräckelsen, både jag och rådjuret..

Av Petra Pengermaa - 3 december 2017 07:17

Nu är det tre dagar sedan min pappa gjorde en stor operation på sitt hjärta. Har inte pratat med honom ännu, då han tydligen är rätt så förvirrad. Det är visst väldigt vanligt vid just denna typ av operationer.
Han är 40 mil ifrån och jag hade inte möjlighet att följa med honom. Det var bra på ett sätt, då jag har legat sjuk denna helg. Hade ju varit väldigt olyckligt om jag hade smittat ner min far inför denna stora operation.

Idag så ska jag tvätta och fixa lite här hemma. Blir en sväng till Ärtis också, kanske bjuppar hon på en kaffe.

Ha en härlig söndag....

Ovido - Quiz & Flashcards