Alla inlägg under januari 2020

Av Petra Pengermaa - 19 januari 2020 09:32

Idag är det söndag och mitt nya liv har pågått en vecka. Mår så otroligt bra och det vill jag fortsätta med. Ligger och lyssnar på blåsten ute så tror jag hoppar fisket idag.
Behöver läsa ett kapitel om barns lärmiljöer tills mötet på tisdag. Fast först lite frulle. Sen lite vanligt hushållsgöra.

Hopp å hej.....

Av Petra Pengermaa - 6 januari 2020 13:22

Det nya året är här. Och har hittills hållit mitt nyårslöfte. Men imorgon börjar det på allvar och det är då man får se om man klarar det.

Det finns någon i min omkrets, som har fått veta att hen har förstadie till cancer. Det känns väldigt jobbigt och jag är mycket orolig. Hen ska få göra en operation nu i januari och jag följer givetvis med om hen önskar det. Men samtidigt har jag bestämt mig för, att vara positiv till detta. Att det ska gå bra och att sjukvården får bort varenda cellförändringar. Men oron finns ju ändå där.

Vädret är väl lite sisådär idag. Plusgrader igen. Konst igaste januari ever. Nu ska jag å vovven fortsätta att mysa. Blir väl även lite pussel och tvätt under dagen.

Ha det så gott.....

Av Petra Pengermaa - 1 januari 2020 11:18

Så, då har det nya året startat. Detta nya år inleds med att allt bara ska vara positivt och fungera som det ska.

Avslutade det gamla året med det godaste jag någonsin ätit. Dovhjort, rostade rotsaker och whiskeysås.


Önskar alla en riktigt god fortsättning...

Ovido - Quiz & Flashcards