Alla inlägg under juni 2018

Av Petra Pengermaa - 24 juni 2018 09:20

Mmmm, nu är det ett bra tag sedan jag bloggade senast. En hel del har hänt. Huset har fått ny fin färg, jag har fått fast jobb bland annat.
Mitt mående har varit på topp, nästan på gränsen till speedad. Har haft så otroligt mycket energ och förklaring på det är att jag ätit för hög dos Levaxin. Jag har hypoteoros och när man väl ställt in rätt dos med medicinen så går man på årskontroll för att se att nivåerna ligger rätt. Härom veckan fick jag brev av min läkare att det var dags att ta nya prover för detvar två år sedan sist. Det visade sig att jag fick sänka dosen. Lite synd för jag har mått så himla bra och haft sådan orkoch energi. Såklart är det ju inte bra att äta för hög dos i längden så jag följer ju såklart min läkares ordination. Ska ta nya prover i slutet på augusti för att se om det funkar med lägre dos.

Midsommar har nu passerat. Den tillbringade jag i ensamhet med vovvarna. Man blir inte bjuden på fester så ofta när man inte nyttjar alkohol har jag märkt. Mannen var tvungen att jobba, han jobbr i Norge och där firas inte midsommar. Har känt mig ganskq nere och ensammen. Fast jag trivs att vara mycket själv så har det varit jobbigt denna helg. Kanske har det något med min medicin att göra, att dosen sänkts. Många tankar hinner tänkas, både bra och mindre bra. Funderingar snurrar hit och dit. Gamla sår rivs upp och gör lite ont. Och ja, det är jag själv som rivit upp dem i och med för mycket tid att tänka.

Veckan som kommer är min sista innan semestern. Jag ska ha 4 veckor semester vilket kommer att bli lite jobbigt. Kommer sakna jobbet redan efter två veckor. Har inte planerat något särskilt, utan får ta allt som det kommer.

Harväldigt ont i lederna idag och kommer därför avsluta dagens blogg här. Ha det så gött så länge.

Ovido - Quiz & Flashcards