Alla inlägg under september 2018

Av Petra Pengermaa - 29 september 2018 20:41

Efter en tuff arbetsdag igår, är det äntligen helg. Hade tänkt hinna så mhcket höststök, både inomhus och utomhus idag. Så blevdet inte. Stäädat halva köket på 6 timmar. Andra halvan får jag ta imorgon. Stort kök med många skåp och lådor. Men rensningen var det som tog tid. Gamla papper från 2012 och en massa annat rat. Men känslan av att få rensa ut är underbar. Vilken lättnad man känner. Nu får vi se hur lång tid det tar innan lådorna är överfulla med skräp igen.

Har tittat på film med gubben ikväll men nu går denna tant och lägger sig. Måste ju orka med morgondagen också. Godnatt och händerna på täcket.

Av Petra Pengermaa - 28 september 2018 07:59

Långt mellan varven som jag bloggar men ibland så sker det. Det är humöret som helt styr, även orken efterven daags jobbande spelar sin roll.
Mitt yrke är ganska krävande, då man hela tiden måste ha ett stort säkerhetstänk och helst ligga ett steg före hela tiden. Ljudnivån kan vara väldigt hög och hjälper till att göra hjärndimman värre. Men vad gör det! Älskar mitt jobb och är bästa arbetsplatsen man kan tänka sig.

Det ser ut att bli en härlig höstidag med risk för lite blötsnö. Tur att vinterdäcken är på bilen, så jag är redo. Just nu har 2,5 grader varmt ute, klar och hög luft. Ljuvligt!
Ska pinna iväg på jobbet snart men än har jag tid för morgonmys.

I helgen skulle jag behöva höststäda lite, både ute och inne samt lite fönster att putsa.vill köpa nya köksgardiner så det står först på lördagens lista.

Ovido - Quiz & Flashcards