Alla inlägg under oktober 2017

Av Petra Pengermaa - 22 oktober 2017 11:10

Morgonmys hemma på backen. Älskar dessa mornar, när man får vakna upp i lugn och ro. Inatt hat det varit minusgrader igen och väntar barapå snön nu. Hjulingen är rustad med plogbladet så nu är det bara att vänta. Kaffe och nyhetsmorgon som hägrar just nu.

Av Petra Pengermaa - 21 oktober 2017 10:02

Nu var det länge sedan jag bloggade något men har inte haft någon större inspiriration. Denna lördagsmorgon startar jag och smulan med sänghäng. Tittar på gårdgens avsnitt ur min favoritserie, ett perfekt sätt att vakna till på. Snart dags att dra upp rullgardinen och gå ner och koka en gröt. Smulan vill nog också ha lite mat efter morgonpinket. Perfekt att bo som vi gör, bara att öppna dörren och släppa ut henne.

Gubben och Stoya har troligen åkt på jakt, hör dem inte från nedervåningen. Tyst och skönt i huset. Idag ska jag ta itu med en massa städning på övervåningen. Har en hel del att rensa där. Behöver ta tag i sådana saker för att själv må bättre psykiskt. Känner att jag varit en energitjuv ett tag nu och det ska jag ändra på med enbart positiva tankar och sysslor. Bara göra sådant jag mår bra av. Just nu har mitt hem prio ett. Är lite som djuren där, vill vinterbona nu när mörkret knackar på dörren.

Har mått sämre ett bra tag nu. Har varit totalt energilös och nere. Det är ju inte jag som person i vanliga fall men laddar med bra och glada energier. Ska ta tillbaka mig själv och mitt liv igen. Nu jäklar ska jag komma tillbaka. Mina promenader i naturen ska tas upp också, det ger mig ett harmoniskt lugn. Behöver det efter lite motgångar. De som känner mig vet att en liten motgång kraschar mitt liv numer. Har blivit sådan efter min resa de senate 10 åren. Men reser mig alltid. Vill inte reagera på det viset längre. Vill vara den starka kvinna jag alltid varit. Men känner att det löser sig på ett eller annat vis. Vill tacka mina änglar för det!

Ska också ringa min älskade vän Åsa idag. Hon är min förebild i allt. Vilken kvinna. Hon äger en styrka man ej kan sätta ord på. Hon är vacker, charmig, glad, varm, hjärtlig, envis, bubblig och helt underbar. Åsa är värd allt för mig. Så glad över att hon nu äntligen hittat hem, att hennes tid och lycka är nu. Älskar henne som en syster. Synd att vi bor så långt ifrån varandra men det betyder egentligen inget då allt kommer till kritan. Avstånd är bara tid som man lätt kan ta sig för de som betyder något för en.

Summa sumarum så är väl livet underbart bara man tillåter sig att vara och leva. Till er som läser mitt dravel vill jag bara säga: - Njut av dagen och av varandra. Ta vara på de som betyder något och framför allt, älska dig själv.


Ha en härlig lördag??

Ovido - Quiz & Flashcards