Alla inlägg under april 2017

Av Petra Pengermaa - 9 april 2017 12:29

Söndag och riktigt aprilväder ute. Gubben är och isfiskar medans jag har soffhäng mellan varven. Denna helg har jag städat som vanligt men det är ju så skönt när det är gjort. Har ett par rum som jag måste rensa ut ordentligt men får bli då det blir.

Igårkväll var det klassåterträff i stan. Det är 30 år sedan vi gick ut nian. Gud så fort åren flyger iväg. Jag var inte dit personligen men ångrar att jag inte gick. Hade varit superkul. Men vi har en klassgrupp på messenger och hoppas att den består. Jag fick se lite bilder iaf på mina gamla klasskompisar.

Så måste väl även jag kommentera terrorn som utspelade sig i huvudstaden Stockholm. Blir så arg och ledsen över det fruktansvärda som skedde. Jag anser att den person som utförde detta måste vara så fruktansvärt hjärntvättad av sin ledare. En frisk människa, oavsett religion, gör inte sådant mot andra medmänniskor. Nu vet jag inte om någon tagit på sig ansvaret för detta illdåd ännu. Jag blir väl uppdaterad via nyheterna så småningom. Men denna terror visade också att de flesta är medmänskliga och beredd att hjälpa de som drabbats och lamslagits av detta otyg. Men tycker också att politikerna och SÄPO måste skärpa kontroller över misstänkta innan något sådant här sker igen. Hela världen verkar vara måltavla dock. Men Sverige behöver hjälpa sig själva också. Att sprida kärlek och värme är ett av sätten. Sen att sätta hårt mot hårt, syftar dock inte på våldshandlingar.
Love and peace ????

Av Petra Pengermaa - 1 april 2017 21:13

En ny månad är så välkommen så. Det går mot ljusare nätter vilket är så underbart. Jag är född på våren vilket råka bli min favvoårstid. Man vaknar som upp ur sitt vinteride. Snart kommer det spira grönt hemma på backen igen. Just lovin it. Vårkänslorna börjar snart blomma ut precis som alla blommor också kommer att slå ut sina vårblad.)

Ovido - Quiz & Flashcards