Alla inlägg den 25 januari 2019

Av Petra Pengermaa - 25 januari 2019 17:58

Igår kom en remiss bekräftelse från ögonmottagningen. Ett mindre roligt brev. Jag ska alltsåvänta nästan ett år för att få veta om jag har cancer i mitt öga. Om det är så, hur mycket kommer den att hinna sprida sig? Alltså vården i detta landsting behöver mer resurser. Jag kan nyttja vårdgarantin som ligger på 90 dagar. Funderar på att göra det även om det blir på ett annat sjukhus. Det bästa vore om jag fick komma på St Erics på direkten. För att vänta så länge tär verkligen på psyket.

Hur som är det imorgon dags att åka in till staden och hämta mina nya glasögon, då de gamla gick sönder. Har fått använda ett par jättegamla brillor nu i två veckor. Mitt huvud har dunkat i fyra dagar nu pga fel styrka. Ska bli riktigt nice. Syrran ska med så vi lär väl gå och fika efteråt. Men det blir ingen sovmorgon på mig men det är det värt.

Tjolahopp.....

Ovido - Quiz & Flashcards